הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

הפללת סוחרי קנאביס על ידי שוטרים שמתחזים בפייסבוק

צעיר בן 20 נעצר לאחר שמכר לבלשי היחידה המרכזית 6 אצבעות חשיש. שיטת הפעולה: פתיחת חשבונות פייסבוק מזויפים וכניסה לקבוצות חברים ברוח הלגליזציה והקנאביס. שם הם מתחברים אל סוחרים צעירים ומפלילים אותם במעמד המכירה.

לאחרונה פעילות אכיפת החוק בנושא הסחר בקנאביס הלכה והתגברה באפיקים שונים וביניהם גם פעילות האון-ליין, צעיר בן 20 נעצר בעת שמכר 6 אצבעות חשיש לשוטר סמוי.

תופעת הסחר שהולכת וגדלה בישראל הביאה את המשטרה לנקוט בצעדים שלא היו מקובלים עד כה ולפעול בזירה נוספת לאיתור הסוחרים – הרשת.

בלשי המשטרה פועלים בניגוד לכללי חברת פייסבוק ופותחים פרופילי משתמשים פיקטיביים. הם מצטרפים לקבוצות סגורות בהן מתרחש תיאום מכירת חשיש וקנאביס בחופשיות רבה, במטרה להפליל את הסוחרים.

לאחר תיאום הפגישה, הם מפלילים את המוכרים במעמד הרכישה.

בתמונה השיחה המפלילה לתפיסת הסוחר

המשתמש “באלי חסות בע”מ” לא בדיוק שמר על פרופיל שקט ובתמונת הפרופיל שלו הציב פרח מריחואנה יפהפה. במשך מספר ימים התכתב “באלי חסות” עם משתמש פיקטיבי אותו הפעיל שוטר סמוי בשם “אלכס אלכס” ששינה את שם הפרופיל ל”חבר תתחבר”.

החשד לא התעורר גם לאחר מספר ימים של התכתבות ולמרות העובדה כי לאלכס אין תמונת פרופיל או פרטי זיהוי אחרים המעידים על כך שמדובר באדם אמיתי.

השניים תיאמו להיפגש בתחנת דלק סמוך לירושלים, כאשר הגיע הצעיר למקום המפגש והעביר לשוטר הסמוי את אצבעות החשיש יצאו הבלשים ועצרו אותו.

דיווח המשטרה כי בלשי ימ”ר בפיקודו של רפ”ק רן מלכה יצרו את הקשר עם הצעיר דרך הפייסבוק.

קצין הבילוש התחזה למתעניין במודעה שהעלה “באלי חסות” בקבוצה בפייסבוק, את הפוסט כתב במילות קוד אך הכוונה הייתה למידע על מכירת מריחואנה וחשיש.

אלכס כבר ניסה בעבר למצוא כיוון מחברי פייסבוק אחרים אך רובם זיהו את התחפושת:

policecatchmarihuanadealer

תגובת פייסבוק לפעילות אכיפת החוק בנושא

פייסבוק פירסמה מכתב בו היא מפצירה מהמשטרה וכלל רשויות האכיפה לחדול משימוש בחשבונות פיקטיביים על מנת לאתר סוחרי קנאביס וסמים או לצרכי מרמה אחרים. התופעה התחילה בארה”ב במחלק הסמים ובשל יעילותה אומצה ע”י רשויות האכיפה בעולם וגם בישראל.

מקרה זה מצטרף למקרים נוספים בהם נתפסו אזרחים דרך רשת הפייסבוק, משטרת ישראל עדיין ממשיכה לפעול בניגוד לחוק ומשתמשת בשירותי חברת פייסבוק לצורך זיוף והפללה.

האם עבירה על החוק היא קבילה על מנת לעצור עבירה אחרת על החוק ?

שאלה של מוסר שאולי צריכה להישאל בעידן הפייסבוק והרשתות החברתיות, ומה דעתכם ?

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!