הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

הרהורי טראנס #1 – למה הפקות טראנס מסחריות לא ישרדו

הפקות טראנס – לאן פניהן מועדות ?

הראשון בסדרת מאמרי הדיעות שלנו על תרבות הטראנס בישראל. את הסדרה נפתח בכמה נקודות על הפקות הטראנס בישראל בשנים האחרונות ולאן פניהן מועדות (לדעתינו).

שנת 2014 היא ללא ספק אחת מהשנים הבולטות ביותר ברמת השינויים וההתרחשויות שהיו כבר הרבה זמן. המון אבל המון (!!!) הפקות חדשות צצו להן, ממש כמו פטריות אחרי גשם ביער טרופי וכל אחת מגיעה עם חזון משלה והרבה מוטיבציה להפיק את האירוע הכי קטלני שיש.

זה מדהים לראות שהטראנס לאט לאט הופך למיינסטרים ואין דבר שמביא לנו יותר אושר מאשר לדעת שהמון קהל חדש נוטש את הסצנה התל אביבית של מוזיקת המועדונים הרקובה ונטולת האהבה לטובת תרבות הטראנס המדהימה שלנו.

עכשיו פה מתחיל החלק המעניין…

אם להסתכל על זה מהצד, זה מאוד יפה שהפקות טראנס חדשות קמות ומתחילות להרים אירועים יותר ויותר ובכך מושכות יותר ויותר קהל חדש אבל השאלה שנשאלת היא האם הכמות היא גם האיכות ?

להרים מסיבת טראנס זה משהו שכל ילד בן 16 עם אבא עשיר יכול לעשות תוך פחות משבוע אבל השאלה שנשאלת היא מה מטרת האירוע שהוא מפיק והאם אותו הילד באמת הצליח ב 16 השנים של חייו להפנים ולהבין את ערכי הפסיכדליה שמלווים את אירועי הטראנס שלנו והפכו את הדבר הזה לאחד מפלאי העולם.

הרבה מחשבות עברו ועוברות לנו בראש מתחילת השנה אך עדיין לא הצלחנו להבין את התבנית שנוצרה כרגע ולאן פניה מועדות. מצד אחד, אחוז ענק מההפקות שיש היום (בין אם מחתרות או מאושרות) עובדות לפי מודל כלכלי נטו ועם אינטרסים אישיים ואגואיסטים בלבד, כאלה שפשוט רוצים לגזור עליכם קופון ו”על הזין הכל” אבל מצד שני, אין בזה שום דבר רע כי תוחלת החיים של ההפקות האלה לא תהיה ארוכה כמו שהם מצפים והיתרון היחיד שצמח מכך זה שעוד קהל חדש נחשף לעולם הטראנס.

מהו המודל של הפקות הטראנס האלה ומה ההשלכות שלו ?

מודל ההפקות היום מאוד סטנדרדי ומקובע “בואו נביא ליינאפ של אמנים שיוצרים/מנגנים מוזיקה ממוסחרת שלא קרובה אפילו לטראנס הפסיכדלי, כאלה שימשכו המון אנשים, נעשה קופה ותודה רבה”, תסתכלו על הליינאפים, הכל כל כך בנאליים ומשעממים, הגיוון והחדשנות קצת הלכו לאיבוד ורק בהפקות בודדות אפשר לראות את הרצון הכנה בליצור חוויה פסיכדלית עמוקה לקהל.

עכשיו זה לא שאנחנו באים ממקום שלילי, זה בסדר וזה אחלה, מה שהמפיקים האלה לא מבינים זה שקהל שמגיע לאירועים כאלה זה קהל שלא יהיה נאמן לאותה ההפקה, למה ? כי ההפקה ריקה מתוכן לגמרי, אין שום ערך לקהל, אין שום בידול ושום שוני ביניהן אז לפי רוח הדברים שאנחנו זיהינו (+ שיחה עם חבר קרוב על הנושא) התובנה שנוצרה היא שההשלכות מהדבר הזה מאוד פשוטות:

הפקה מסחרית מרימה אירוע בלי תוכן
V
קהל חדש יוצא ונחשף לטראנס
V
קהל חדש נחשף להפקות אחרות שמרימות אירועים עם תוכן
V
קהל חדש נוטש הפקות בלי תוכן כי הבין שיש משהו אחר עמוק יותר
V
הפקות עם תוכן גודלות.

ייתכן והתהליך יקח קצת זמן ולא יהיה אפקט מיידי אבל זה משהו בלתי נמנע, הרי זאת גם אחת הסיבות שאותו הקהל החדש נטש את חיי הלילה של המועדונים, כי הם היו חסרי תוכן ביחס למסיבות הטראנס!

הפוסט נכתב לטובת כל אותם האנשים הסקפטיים שחושבים שהתמסחרות הטראנס הוא דבר שלילי ולפעמים לא מסתכלים לטווח הארוך יותר, ממה שזה נראה כרגע, העתיד עוד יהיה וורוד יותר והטראנס יחזור לגדולה שלו יותר מאי פעם ונזכה לצהול בבלאגן אחד גדול ברחבת הקרחנה הכי גדולה בעולם!

שתפו את דעתכם על הפקות הטראנס בישראל בתגובות למטה 🙂

 

11 תגובות

  1. הרסו לי את עולם הטראנס והטבע ההפקות החדשות שאתה מדבר עליהן שחושבות רק על כסף ומכניסות ילדים בני דודים וערסים.
    צריכה להיות סלקציה רצינית עכשיו ולסנן את מי שבא למסיבות כאלה רק כי זה באופנה עכשיו .

  2. קראתי (הלבן על רקע שחור הרס לי את העיניים ועכשיו אני עם ריצודים – בבקשה תחליפו את הצבעים) ולא בהכרח מסכימה. בסופו של דבר, סוגי טראנס זו העדפה אישית ובתור מי שלא הולכת עם העדר ומגבשת לעצמי טעם משלי – זה מה שקובע. לא מה מפיקים כאלה ואחרים יגידו שהוא “הטראנס הכי טוב בעולם”. יש לי את הטעם הספציפי שלי, ואני יודעת מה אני אוהבת ומעדיפה לשמוע. אז הקביעה הנחרצת שלפיה רק טראנס פסיכדלי הוא הטראנס “האמיתי והנכון ובעל התוכן” ממש לא מקובלת עלי. על החתום – מכורת גואה.

  3. הנה עדר ערסים בדרך למסיבות של קיפוד, מצאתם איפה לשים שמות של הפקות…

    דבר נוסף, הכתבה הזויה ומנותקת מהמציאות שכנראה נכתבה בכח ומראש לא הייתה אמורה להיות פה..
    תרבות הטראנס בישראל זה מיזבאללה אחד גדול, אתה מדבר לי על התוכן חחח, אנשים באים למסיבות וזה לא מעניין אותם התוכן היום באים למסיבות כדי לעשות כמה שיותר סמים… ברגע שהם לקחו את הטיפה שלהם מה אכפת להם מה שמים להם שם? ניצחונות או הייטק איכותי שלא כל מוח יכול לפצח..

    נו באמת.. הקהל מקבל בדיוק את מה שהוא רוצה לקבל, והרמה לא בשמיים אז “מפיקים” (אפילו לא יכול לקרוא להם ככה) מבסוטים כי לא צריכים להביא אמני חו”ל ואפשר להסתפק עם מה שיש בישראל עם מינימום סיכון.

    לכותב הכתבה יש לו בעיה עם קריאה של מה שהולך בשנה האחרונה (נוראית) בתרבות הטראנס הישראלית, הפקות מלשינות על הפקות.. כמה קנאה, כמה צרות עין… איפה זה ואיפה מה שכתוב בכתבה.. ניתוק מהמציאות מוחלט…

  4. אהלן חבר !

    קודם כל, תודה רבה וענקית על המשוב שלך לכתבה, אחת המטרות שלה זה להשיג משובים מהסוג הזה בדיוק. בוא ננסה להאיר את פני הכתבה כי לפי מה שזה נראה, קצת פספסת את כוונת המשורר…

    .1 בוא לא נכליל ובוא לא נתנשא – אף אחד לא עליון על אף אחד אחר. אם אתה קצת יותר בפסיכדליה עמוקה ויצא לך לחוות טריפים “איכותיים” זה לא אומר שאתה הבן אדם היחיד בישראל שעבר את זה. אנחנו מבטיחים לך ומוכנים להתחייב בזה שיש המון (אבל המון) אנשים שמחפשים תוכן באירועים (וגם מוצאים אותו) אז קצת לא פייר מצידך להכליל את כולם בתור “אוכלי סמים וזהו”.

    2. הקהל מקבל בדיוק את מה שהוא רוצה לקבל – מסכימים איתך אבל לא בצורה מוחלטת. זאת בדיוק הסיבה שהכתבה נכתבה, בשנים האחרונות יש גל עצום של הפקות ריקות מתוכן וזה מעצב קהל שלא מחפש תוכן אבל שנינו יודעים שיש המון הפקות וותיקות שעדיין בועטות ואתה יודע למה ? כי תמיד ממשיך להגיע קהל חדש ומאיפה מגיע הקהל החדש הזה ? מההפקות המסחריות. קשה לי להאמין שכל מי שמגיע לקיפוד לצורך העניין נולד עם אהבה עמוקה וטהורה לדארק (תסתכל על העבר שלך ותראה שגם אתה לא באת מהדארק אלה זה תוצר של אבולוציה מוזיקלית שלך).

    3. לכותב הכתבה יש בעיה עם מה שהולך בטראנס – נראה לנו שבניהול הפורטל הזה כן הצלחנו ליצור טיפ טיפונת קשרים בטראנס הישראלי ובתור מעורבבים הייטב בדייסת הטראנס בישראל אנחנו מבטיחים לך שכל מה שציינת זה דברים שאנחנו מודעים אליהם ולוקחים אותם בחשבון.

    לסיום, המיזבאללה שציינת ללא ספק כאן ויש מצב גדול שגם תשאר לתקופה אבל זה לא אומר שזה אמור להיות ככה. אנחנו מנסים להסתכל קצת יותר קדימה מעבר ל”עכשיו” ולנסות לנבא את העתיד או המגמה שאליה כל זה הולך וממה שזה נראה כרגע, לאט לאט יווצר בידול רציני בין הטראנס המסחרי לבין הטראנס המחתרתי כי יש גבול לכמה הקהל יכול להיות מטומטם.

    המון קהל חדש נחשף למוזיקה מסחרית ועל הדרך גם מוזיקה בת זונה, משם הוא ממשיך לחפש את התוכן שציינת בהתחלה ואם הוא יחפש עמוק מספיק הוא גם ימצא אותו ובכך יחזק את המחתרות והפקות התוכן כי אחרי שתטעם את טעמו של המתוק, לא תרצה לחזור לטעם המר שהכרת עד היום.

    דרך אגב, אם תרצה לתרום מהנסיון והידע שלך לפורטל אז מאוד נשמח, יש כפתור “דרושים” בראש העמוד ואם באמת בא לך לנסות לתרום לטראנס בישראל בשביל ליצור שינוי אז בוא אלינו, בשביל זה אנחנו פה 🙂

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!