הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

סיקור אירוע – סאן פסטיבל 2014

סיקור סאן פסטיבל 2014

סיקור סאן פסטיבל 2014 דרך עיניו של עידו ארגז, חבר בצוות היוניטי והבן של מירי ממירי במדבר ואחלה גבר בלי קשר 🙂

אין ספק שסאן פסטיבל הוא אחת החוויות היותר חזקות ומהנות שעברתי בחיי. אלה היו 5 ימים מדהימים, צבעוניים, ומאוד מאוד מוזיקליים. אני אנסה לתמצת את החוויה שעברתי ולתאר אותה בצורה הכי טובה שאני יכול לתאר חוויה כזאת יוצאת דופן.

הלוקיישן של סאן פסטיבל

הלוקיישן של הפסטיבל ממוקם ליד עיירה בשם ברסל, בערך כשעה נסיעה מבודפשט, בירת הונגריה. הדרך מבודפשט ללוקיישן מדהימה ביופיה, מרחבים אינסופיים עם שלל גוונים שונים של צבע ירוק, ושדות עצומים של חמניות ענקיות.

הלוקיישן עצמו גדול מאוד, רחב ידיים, עם מתחם קמפינג ענקי, כאשר בכל המתחם פזורים אוהלים, מכוניות פרטיות, וקרוואנים. ההליכה ממתחם הקמפינג לרחבה המרכזית היא לא ארוכה, הליכה של 5-10 דקות לכל היותר. התפאורה ברחבי הלוקיישן הייתה יפיפייה, ליד הרחבה המרכזית היה אפשר למצוא מקומות עם פסלי עץ קטנים וגדולים שהוכנו ע”י מבקרי הפסטיבל, בלילה התאורה הייתה מחשמלת ויוצאת דופן עם מיצגים ויזואליים מטורפים, הבמה עצמה הייתה מהפנטת וצבעונית, ואם יש דבר אחד שראוי לציון ושאני אישית לא הפסקתי לדבר עליו במהלך כל הפסטיבל – זה הניקיון. פשוט אי אפשר לתאר את רמת הניקיון שהייתה בלוקיישן, אם זה במתחם הקמפינג, ברחבה, בשדרת הדוכנים והחנויות, היה קשה מאוד למצוא על הרצפה אפילו בדל סיגריה אחד, וזה לא רק העבודה המצוינת שעשו עובדי הניקיון, זאת גם המנטליות והמחשבה שתמיד יושבת לכל מי שנמצא בפסטיבל עמוק בתוך הראש – לשמור על הלוקיישן נקי, זה פשוט לא יאומן כמה זה מוסיף לאווירה כשאתה שם לב שהכל מסביבך נקי, ירוק, ומבריק. אחד הרעיונות היפים היה שההפקה חילקה לאנשים מאפרות אישיות שניתן לשים בכיס ולשים בהן את הבדלים גם כשאתה ברחבה.

השדרה של הדוכנים והחנויות הייתה ארוכה וגדולה עם דוכנים וחנויות מכל הסוגים והמינים, המון סוגים של אוכל, בגדים, אביזרי עישון וכו’, במחירים נוחים ולא יקרים.

האנשים בפסטיבל היו מדהימים, חיוכים בכל מקום, כולם נחמדים ומברכים אותך לבוקר טוב גם אם אין להם בכלל מושג מי אתה ומאיזו מדינה הגעת, תמיד יעזרו לך ויתנו לך שלוק מים כשאתה צמא, או יעזרו לך לסחוב דברים מהאוטו לאוהל, כולם מחייכים וכולם הגיעו למטרה אחת בלבד – להנות. להנות מהטבע, להנות מהמוזיקה, להיכנס לטראנס, להנות מהאווירה, להנות מהתפאורה, היה אפשר לראות על הפנים של כולם את הניתוק מהעולם החיצוני ושהם מתעסקים אך ורק בלהנות.

פסטיבל סאן 2014 הונגריה
קרדיט: “Shoot Your Shot”- Photography

ומה היה תכלס ברחבה של סאן 2014

האווירה ברחבה הייתה בשבילי חוויה אדירה שלימדה אותי המון על ההבדלים בין הרחבות כאן בארץ לבין הרחבות באירופה. אם כאן בארץ אנחנו רגילים ששעות השיא של הרחבה הן מ- 6 בבוקר ועד 12:00-13:00 בצהריים, ב סאן פסטיבל 2014 הרגשתי שזה פשוט הפוך. הרחבה עמוסה מאוד בלילה, כלומר מ- 23:00 עד 4 לפנות בוקר, ב- 4 לפנות בוקר הרחבה יחסית מתרוקנת, והשיא של הרחבה מתחיל בסביבות 12:00 בצהריים עד 17:00-18:00 בערב. לי אישית היה מוזר לראות רחבה יחסית ריקה ב- 6 או 7 בבוקר, שעה שכאן בארץ הרחבה מפוצצת באנשים, אבל ברגע שהרחבה התמלאה ב- 12:00 בצהריים, זאת הייתה חוויה אדירה. אהבתי קודם כל ללכת אל מאחורי הרחבה ופשוט לעמוד, להסתכל, ולחייך, ורק אז להיכנס פנימה אל תוך הרמקולים. בכל יום החל מ- 12:00 בצהריים (למעט היום שבו ניגנו רק אמני גואה), עלו בזה אחר זה אמני פרוגרסיב טראנס אדירים, שהצליחו להעיף גם אותי מאוד מאוד גבוה, למרות שפרוגרסיב הוא לא הסגנון המועדף עליי. ליקוויד סול, גאודיום, אטמוס, קפטן הוק, סימפוניקס, סיידפורם, כל אלה היו סטים שהדהימו אותי לראות איך נראית רחבה מפוצצת באנשים שמחכים בדיוק לשעות האלה של היום.  אומנם זאת לא קרחנה כמו בארץ, אומנם האדמה לא רועדת ואנשים לא קופצים בטירוף, אבל כולם מחייכים, השמש יוקדת מעלינו בדיוק בטמפרטורה הנכונה, כולם משפריצים עם שפריצרים בכל מקום, והכל נראה פשוט נכון ומדויק.

כמה רגעי אושר מוזיקליים מסאן פסטיבל

אם אני צריך לבחור סט אחד בפסטיבל שמבחינתי זה ה-סט, אני אבחר בסט של פילטריה. זה היה ביום הלפני אחרון, יום שהיה כולו מלא אך ורק במוזיקת גואה, פילטריה עלה ב- 9:30 בבוקר וגרם לי להרגיש לכמה רגעים כאילו אני באמצע רחבה אצלנו כאן בישראל. קרחנה לא נורמלית, אנשים באוויר, מבחינתי הסט הזה גרם לרחבה להיות הכי מטורפת במהלך הפסטיבל. מיד אחרי שהוא סיים עלה מאן וויט נו ניים, ואחרי בערך רבע שעה הסט שלו הופסק בגלל מבול רציני שהתחיל לרדת בלוקיישן, מבול אחד מתוך 2-3 סופות שליוו אותנו במהלך הפסטיבל וגם לפניו ואחריו, והשאירו אותנו מאוד רטובים ומלוכלכים מבוץ, אבל זה לא הפריע לאף אחד להמשיך להנות ולהתקרחן. אחרי שנגמר הגשם והסט שלו המשיך זה היה רגע אדיר לראות אלפי אנשים חוזרים לרחבה לצלילי המוזיקה האדירה שלו. עוד כמה סטים אדירים מבחינתי שמאוד נהניתי בהם היו של הוקס פלוקס, ברן אין נויז, לוקאס, ובום שאנקאר.

כחול לבן בכל הכח !

האמנים הישראלים היו מאוד בולטים במשך הפסטיבל, כמו למשל צ’ולו שנתן סט פסיכודלי ובועט בלילה הראשון, או קפטן הוק שנתן סט סגירה בלתי נשכח ביום השני וזכה לתשואות אדירות מהקהל, שגרמו לו להמשיך לנגן את הסט אחרי שהוא כבר סיים 3 פעמים אחת אחרי השנייה! ביום האחרון החל מ- 8 בבוקר ניגנו כמעט אך ורק ישראלים, אז החלטתי להוציא את דגל ישראל שהתנופף על הבמה בגאווה במהלך הסט של ריטמו, חשוב לציין שלא קיבלנו אף תגובה אחת רעה כשהוצאנו את דגל ישראל, וכמובן גם שלא קיבלנו אף תגובה רעה כשאמרנו לאנשים שהגענו מישראל.

לסיכום, הסאן פסטיבל הייתה באמת חוויה אדירה, הן ברמה של לבוא ולהנות כבליין והן ברמה של להסתכל על האירוע דרך עיניים של מפיק ומארגן מסיבות, הכל היה מסודר ומאורגן עד לפרטים הכי קטנים, האווירה הייתה פנטסטית, הייתה נציגות מאוד יפה ומרשימה של ישראלים, גם כקהל וגם האמנים הישראלים המעולים שניגנו.

אני יכול רק להמליץ לכל מי שעוד לא טס לחוות את החוויה הזאת, שיעשה זאת, ויטוס לפחות לפסטיבל אחד באירופה בקיץ הבא! תבלו (:

וידאו וסרטונים מסאן פסטיבל 2014

 

תמונות מסאן פסטיבל 2014 – קרדיט ל Shoot Your Shot” photography

sunfestival1 sunfestival2 sunfestival3 sunfestival4 sunfestival6 sunfestival7 sunfestival15 sunfestival16 sunfestival17 sunfestival18 sunfestival19 sunfestival21 sunfestival24 sunfestival25 sunfestival26 sunfestival28 sunfestival29 sunfestival110 sunfestival111 sunfestival112 sunfestival113 sunfestival114 sunfestival115 sunfestival120 sunfestival122 sunfestival123 sunfestival124 sunfestival127 sunfestival155

4 תגובות

  1. נשמע כמו סיקור של מישהו שזאת הפעם הראשונה שלו בפסטיבל בחו”ל. איזה מבאס לשמוע על זה שהוא בנוסף לכל גם הוציא דגל. הרעיון של טראנס הוא להתאחד אנשים מכל העולם לפרק זמן שבו משאירים הגדרות כמו לאום מאחור וחוגגים את האחדות של כולנו על פני האדמה. זה לא קשור לאנטי ישראל או בעד ישראל דגלים לאומיים לא קשורים לסצינת הטראנס.
    סחים- לסחלנד!

  2. אהלן זרקי !

    אז רגע, אם אתה אומר שהרעיון של הטראנס הוא להשאיר את ההגדרות מאחור אבל יחד עם זאת אתה מגדיר את ה”טראנס” שבו צריך להשאיר את הכל מאחור, אתה בעצם מביא הגדרות משלך לטראנס ושולל את כל השאר.

    מה עשינו בזה 🙂

    עזוב שאתה לא יכול לדעת מה המניע הפנימי של הבן אדם שמניף את הדגל, כל היופי בטראנס זה לקבל את כולם בזרועות פתוחות ועם אהבה בלי גבולות, למה לשלול את השונה ממך ? חבק אותו 🙂

  3. פסטיבל מדהים אין ספקות!
    הדבר שהכי קנה אותי חוץ מהסט של “merkaba” , הם הכרטיסים המגנטים הניטענים שפשוט הפך את החיים להרבה יותר פשוטים ונוכים.
    הטענה לשיפור היא ל”אמא טבע” שלא ריחמה לרגע וגרמה להפסקות במוזיקה ולפערים בסדר הליינאפ.

    פסטיבל חשמל!

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!